Eventfoto

Videomarknadsföring för Stockholm Headhunting

Stockholm Headhunting är en rekryteringsbyrå inriktad på headhunting och on-site konsulter inom tech till kunder som Klarna, Fishbrain, Avanza och King. Med lång branscherfarenhet är Stockholm Headhunting en uppskattad partner i rekryteringar där den tekniska utmaningen är en viktig del i erbjudandet hos kunden.

Tidig vår 2019 lanserade Stockholm Headhunting Tecrec Trend Talk – ett återkommande event i Stockholm Headhuntings lokaler där de bjuder in till panelsamtal kring nyheter och utmaningar kring modern techrekrytering. Inför det första eventet anlitades Porträttfotograferna för att dokumentera eventet i syfte att marknadsföra och sprida kännedom inför kommande events. Vi valde att skapa en kort film eftersom rörligt material ger bra spridning och tenderar att väcka uppmärksamhet och fokus i informationstäta flöden.

Filmen spelades in under första delen av kvällen och fångade minglet bland deltagarna och känslan på plats. Vi filmade eventet med en Canon 5D Mark IV som vi fäste från en “gimbal” från DJI vilket gav oss stabila kameraåkningar genom lokalen. Porträttfotograferna stod också för klippning, text och vinjett till filmen.

Eventfoto och video för Vaengad

En vintrig morgon i januari bjöd varumärkesbyrån Vaengad in till ett frukostseminarium hos Volvo Studios. Vaengad jobbar med brand activation, art direction och grafisk produktion för bland andra Telenor, Nike och Usine.

Under seminariet pratade grundarna Serhat och Ferat om morgondagens mötesplats och hur butikens roll kommer att förändras, potentialen inom e-handel och vikten av det personliga kundmötet för att skapa långsiktiga relationer mellan kund och varumärke.

Porträttfotograferna fotograferade och filmade kortare sekvenser under seminariet i syfte att dokumentera eventet och bygga en kännedom om Vaengad i sociala kanaler inför kommande föreläsningar. Att producera korta filmklipp för event blir alltmer populärt eftersom det effektivt fångar följares intresse i flödet på Instagram och LinkedIn, samtidigt som det kan förmedla innehållet från dagen och en upplevelse av att ha varit på plats.

Eventfoto för #Nowwhat Hackathon

nowwhatcrew

Under helgen 16–18 november fotograferade vi ett event hos Norrsken Foundation. Det ideella initiativet #nowwhat har som syfte att i spåren av #metoo verka för förändring genom innovation.

Eventet var ett hackathon där de bjöd in deltagare med olika kompetenser och bakgrund för att tillsammans ta fram nytänkande och konkreta lösningar för att stoppa sexuella övergrepp. Partners till eventet var bland andra Accenture, Fjord, Bonnier News, Scandic och SBAB.

20181116-3G1A8457.jpg
20181118-3G1A9983.jpg

Tillsammans med arrangörerna kom vi överens om ett schema med hålltider för att vara säkra på att fånga viktiga events. Under helgen fotograferade specifika delar av eventet som minglet under öppningskvällen, tävlingens olika moment och slutligen juryns bedömande och när vinnaren korades. Vi producerade även kortare filmer – ihopklippta sekvenser som effektivt sammanfattar eventet tänkt för format som Instagram och Twitter.